Hvordan Norh Sikring ekspanderede og Norh Entreprise opstod
Nicolai, som i dag er administrerende direktør hos Norh, flyttede fra Jylland til København i 2015 efter sin uddannelse på universitetet med et formål; at starte en låsesmeds biks sammen med sine to nærmeste venner.
Nicolai kendte i forvejen en VVS´er der samme år havde haft stor succes med Goodle Ads (Adwords som det hed den gang) i sin markedsføring. Nicolai fik dengang hurtigt lært Adwords at kende og dette skabte så muligheden til at få telefonen til at ringe og hurtigt få låsesmedsforretningen op at køre.
Norh Sikring udviklede sig hurtigt til en blomstrende forretning indenfor låsesmedens fag, med klikpriser langt under prisen på en simpel og hurtig oplukning. Der gik dog ikke mange måneder før tendensen på priserne per klik gik op, og derfor til gengæld forsatte låsesmedsforretningen ikke lige så lønsomt. Nicolai var bevidst om at SEO (søgemaskineoptimering), også var en mulighed. Men for at kunne praktisere SEO, kræves det god marketing og tekstforståelse, og ikke mindst tid, hvilket Nicolai altid syntes at mangle.
Hvordan et kursus i SEO ledte til en høj efterspørgsel indenfor byggebranchen
Det blev ikke Nicolai selv der gik på SEO-kursus i 2016 på firmaet vejene, det var hans kæreste der måtte træde til. Hun fik hurtigt lært og forstået; kender man SEO i en branche kender man SEO i alle brancher, princippet er det samme. Efter endt kursus gav hun den gas med SEO i sin barselperiode. Med fokus både på låsesmedsbranchen, og andre fag indenfor håndværkerbranchen. Blot for at prøve forskellige muligheder af. Dette med en stor succes. Nicolai og Norh ville gerne med firmaets hjælp møde den efterspørgsel på håndværkere der pludseligt var til højrebenet. Efterfølgende rekrutterede Norh så en maler, en tømrer, en elektriker og en elinstallatør. I dag består Norh Entreprise af et fuldt team af håndværkere og flere forskellige underleverandører ved sidelinjen. De alle er parate til at udføre både store og små bygentreprise opgaver indenfor byggebranchen.